Hitachi America, Ltd. (Hitachi), Hitachi Energy i Penske Truck Leasing ogłosiły uruchomienie scentralizowanego rozwiązania do ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych na dużą skalę. Ten przełomowy projekt wspiera wdrożenia elektrycznych ciężarówek Penske dla klientów w Stockton w Kalifornii. Rozwiązanie Grid-eMotion® Fleet firmy Hitachi Energy obsługuje ładowanie pojazdów elektrycznych o dużej pojemności w głównej zajezdni samochodów ciężarowych i toruje drogę do zrównoważonego transportu. Nowe funkcje systemu pozwalają zmniejszyć zapotrzebowanie na miejsce nawet o 60% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami ładowania oraz zapotrzebowanie na okablowanie nawet o 40% zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).
Na potrzeby tej pilotażowej inicjatywy firma Hitachi Energy dostarczyła Penske swój najnowocześniejszy system ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion® Fleet. Zintegrowane rozwiązanie do szybkiego ładowania prądem stałym (DC) zostało zaprojektowane z myślą o skalowaniu i zapewnieniu możliwości wielowatowego ładowania, dostosowanych do wysokich wymagań flot samochodów ciężarowych o różnych rozmiarach.
Nowe funkcje systemu pozwalają zmniejszyć zapotrzebowanie na miejsce nawet o 60% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami ładowania oraz zapotrzebowanie na okablowanie nawet o 40% zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnym utrzymaniu wy-sokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).
Inwestowanie w zakresie pojazdów elektrycznych i rozwiązań ładowania ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ nasi klienci poszukują rozwiązań obniżających emisję dwutlenku węgla w swoich flotach i zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji. Solidna publiczna i prywatna infrastruktura ładowania jest niezbędna, aby w przyszłości zapewnienić rentowność komercyjnych ciężarówek elektrycznych. - powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing
Penske jest pionierem we wdrażaniu elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma poczyniła znaczne inwestycje w ich testowanie, utrzymanie i rozbudowę infrastruktury ładowania. Nieustannie sprawdza możliwości i eksploatuje ciężarówki elektryczne w swoich flotach leasingowych, wynajmowanych i logistycznych w różnych branżach, w tym m.in. w handlu detalicznym, produkcji, sklepach spożywczych, sieciach restauracji szybkiej obsługi, medycynie, sektorze części samochodowych itd.
System ładowania Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy jest już wykorzystywany w Stockton do ładowania rosnącej liczby pojazdów elektrycznych do lekkich, średnich i ciężkich zastosowań. Jego 10-stanowiskowa infrastruktura może ładować na miejscu aż 10 ciężarówek, z mocą do 100 kW lub pięć ciężarówek do 200 kW, co pokazuje jego wszechstronność i skalowalność dla ope-racji flotowych Pensk
Projekt z Penske stanowi znaczący krok naprzód w naszym wspólnym zaangażowaniu w zrównoważony transport i pokazuje, w jaki sposób możemy przenieść floty elektryczne z niszy do głównego nurtu - powiedział Hicham Abdessamad, prezes i dyrektor generalny Hitachi America. – Hitachi zaprojektowała Grid-eMotion Fleet i inne rozwiązania specjalnie z myślą o elektryfikacji transportu komercyjnego i publicznego. Współpracując z Penske, torujemy drogę do lepszej przy-szłości transportu dla wszystkich.
O Grid-eMotion Fleet
Grid-eMotion® Fleet to skalowalne i kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug (sieć-do-wtyczki), które można zainstalować w nowych i istniejących zajezdniach samochodów ciężarowych i centrach logistycznych. Rozwiązanie to można elastycznie skalować w miarę powiększania się floty. Obejmuje ono różne konfiguracje punktów ładowania oraz solidne i kompaktowe podłączenie do sieci bezpośrednio na poziomie dystrybucji. System jest dostępny do obsługi flot pojazdów komercyjnych wszelkiego rodzaju, w tym dostaw typu „last-mile delivery” i ciężkich samochodów ciężarowych, które wymagają ładowania o dużej mocy kilku megawatów.
Rozwiązanie jest wyposażone w konfigurowalne inteligentne platformy cyfrowe, które mogą być wbudowane w większe systemy zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy dla systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania do zarządzania energią i optymalizacji e-mesh™ oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu podejmować świadome decyzje, które maksymalizują ich czas pracy i poprawiają wy-dajność.
Źródło: Hitachi Energy Poland